Jump to content
Sign in to follow this  
Folie3mk

Osobna komórka na nr domu/mieszkania.

Czy jesteś za dodaniem takiej funkcjonalności do systemu Shoper.pl?  

2 members have voted

  1. 1. Czy jesteś za dodaniem takiej funkcjonalności do systemu Shoper.pl?

    • Tak
      12
    • Nie
      0


Recommended Posts

U mnie też często się to zdarza, ale może lepszym rozwiązaniem niż osobna komórka, byłaby walidacja tego pola i w przypadku niewpisania numeru wyświetlany byłby komunikat, że format adresu jest nieprawidłowy i wymagana jest też cyfra określająca numer budynku/mieszkania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokładnie mam taki sam problem w sklepie. Zdarza się to tak często, że raczej wątpię by to była wina klientów raczej wina oprogramowania (zjada cyfry). Dzwoniąc do klienta z informacją, że podał niepełny adres (bez numeru) jest wielkie zdziwienie i tekst, że to niemożliwe bo podawał na bank numer domu i mieszkania... Coś z tym trzeba zrobić!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
to proste, przy tworzeniu przesyłki adres walidowany jest przez enadawcę po api a przy składaniu zamówienia nie jest w ogóle jeśli chodzi o istnienie nr domu/mieszkania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po analizie zgłoszeń od Państwa (za co dziękuję i proszę już nie przysyłać przykładów) wnioskuję, że problemy są najprawdopodobniej 2 (wykluczając aplikację - nie ma takiego kodu, który coś wycina): 1) rzeczywiście klient nie wpisuje numeru - na to nie mamy za bardzo wpływu - zostanie dodane jakieś ostrzeżenie o braku numeru (jeszcze jest to rozpatrywane w jaki dokładnie sposób) Walidacja pełna nie jest raczej pożądana. Przy niestandardowym adresie klient nie będzie mógł złożyć zamówienia = starty dla Państwa. Rozdzielenie pól też nie planujemy - nie ma jednego standardu w tym temacie - patrz Allegro, które też ma 1 pole na ulice i numer domu. 2) działa auto uzupełnianie formularza zamówienia przez przeglądarkę i klient ma źle zapamiętany adres dla pól o id 'street' (sama nazwa ulicy bez numeru) - zmienimy id dla tego pola aby wyeliminować takie błędne auto uzupełnianie Odnosząc się do tematu tworzenia przesyłek: przy tworzeniu przesyłki do PP dla przesyłek polskich sprawdzamy (shoper) występowanie ulicy i numeru tylko dlatego, że PP rozdziela pola ulica i numer domu/mieszkania. Nie ma po ich stronie innego walidatora jak 'czy ulica jest uzupełniona'. W przypadku braku wyszukiwania numeru w adresie(po naszej stronie) przesyłki mogłyby być tworzone bez numerów, bez wiedzy administratora. Tak dzieje się w przypadku przesyłek zagranicznych gdzie PP nie wymaga nawet nazwy ulicy, a rozdzielanie adresów zagranicznych jest uciążliwe. Dlatego dla przesyłek zagranicznych nie rozdzielamy adresu na ulice i numer i przesyłamy jako 1 pole. Aby nie zmieniać integracji z różnymi systemami (jedne wymagają osobno ulicy i osobno numeru, inne ulice razem z numerem) postaramy się poprawić informację dla klienta o niepoprawnym adresie na początku składania zamówienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy Państwo zainteresowani tematem. 

Ten problem był również wrzodem na moim tyłku przez długi czas, ale znalazłem rozwiązanie, które znacznie ograniczyło brak numeru domu/mieszkania w adresie, telefony do klientów i stracony czas.

Ogranicza wszystkie przypadki autouzupełniania formularzy samą ulicą bez numeru domu.

Jest ono możliwe do wdrożenia na każdym systemie Shoper - SaaS i licencji samodzielnej.

Jeśli ktoś jest zainteresowany dołączeniem tego do swojego systemu proszę o maila: [email protected] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem zgłaszany w tym temacie dotyczy nieprawidłowego działania funkcji auto-uzupełniania i skrypt przeciwdziała tego typu przypadkom, co napisałem przed Pana komentarzami.

Przyzna Pan, że musiał mieć do tego specjalną intencję, aby numeru nie podać, ponieważ musiał Pan samodzielnie, całkiem ręcznie wypełnić to pole. Nie da się przeciwdziałać intencjonalnemu popełnieniu błędu, a jedynie próbować zapobiec błędom, których klienci są nieświadomi - w przypadku naszych sklepów w większości tak właśnie było, że klient nawet nie wiedział, że nie podał numeru.

Istnieje możliwość uruchomienia walidacji na numer domu/mieszkania i sprawienia, by system nie przepuścił zamówień bez numeru domu i/lub mieszkania, ale to rozwiązanie, jak napisano powyżej - ograniczy robienie zakupów osobom zza granicy, gdzie bywa, że nie ma numerów domów.

Edited by Galmark portele skórzane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, dziękuję za dokonane testy Panie Robercie. Rozwiązanie nie wspiera przeglądarki MS Edge, do momentu, aż nie rozwiążą problemu z autouzupełnianiem treści w tej przeglądarce.

Na szczęście użytkownicy Edge generują 1,64% ruchu patrząc z perspektywy naszych sklepów.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.