Jump to content
Bojak

Formularz zwrotu i reklamacji

Recommended Posts

A czy może jest w planach dodanie formularza zwrotu i reklamacji dostępne w panelu klienta. Tak aby klient nie musiał drukować formularzy. Formularz jako potwierdzenie wysyłał by się do klienta na mejla i do sprzedawcy.

Obecnie rozwiązuję to poprzez usługi google formularze i dodatku, który automatycznie generuje pdf i wysyła do mnie i do klienta,

Tylko przydało by się aby wszystko było w jednym miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dowiadywałeś się, czy jest to zgodne z obowiązującym prawem i czy UOKiK się do takiego sposobu wypełniania formularza zwrotu nie przyczepi?

Ja rozumiem, że jest to dosyć wygodny sposób zarówno dla Klienta jak i dla Ciebie, jednak niezbadane są wyroki UOKiK :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego akurat nie sprawdzałem, ale np. w zalando zwroty są elektroniczne, klient wykonuje zwrot ze swojego konta. Co do reklamacji to nie wiem, bo sprawie reklamacji proszą o kontakt mejlowy lub telefoniczny. Rownież znam firmę, hurtownie obuwia, która jest na pełnej księgowości i jeśli chodzi o zwroty wykonują to poprzez formularz elektroniczny i z punktu księgowego jest zgodne. Z reklamacjami to nie wiem.

U mnie po wypełnieniu formularza ja i klient automatycznie dostajemy PDF. Jak by się okazało że elektroniczny formularz zwrotu nie jest w pełni zgodny to zostanie kwestia dopisania informacji, że klient musi wydrukować, podpisać i odesłać razem z towarem. Co do reklamacji to wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemów, bo jest to tylko informacja dla nas o powstaniu wady i co klient chce uzyskać

BOJAK

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę, że opisany pomysł jest godny uwagi. Automatyzacja procesu reklamacji, odstąpienia od umowy zwiększa komfort przede wszystkim klienta. Odstąpienie od umowy powinno mieć formę pisemną nie jest określone jasno w jaki sposób klient  ma przekazać do sklepu.

wg ustawy"Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy."
Kada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Rozwiązanie jest jak najbardziej godne Uwagi. Wszystko, co ułatwia Klientowi (a przy tym również sprzedawcy) proces zwrotu lub reklamacji jest warte do wdrożenia.
Jeżeli chodzi o przepisy - to ważne jest tylko, aby nie wskazywać, że elektroniczna forma zwrotu lub reklamacji nie może być obligatoryjną i jedyną formą. Klient musi mieć możliwość zrobienia tego również standardowo za pomocą oświadczenia przesłanego e-mailem lub pocztą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chyba w takim razie trzeba wrzucić wątek to sugestii aby zacząć głosować - może za 2 lata się zacznie coś z tym dziać :) - ale jestem złośliwy :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenna uwaga z formularzem zwrotu. też się zastanawiałam, jak taki proces ułatwić klientowi. Sądziłam jednak, że jako początkująca, po prostu nie znalazłam go jeszcze w "zawartościach"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.01.2017 at 15:04, KakaduArt napisał:

Cenna uwaga z formularzem zwrotu. też się zastanawiałam, jak taki proces ułatwić klientowi. Sądziłam jednak, że jako początkująca, po prostu nie znalazłam go jeszcze w "zawartościach"

Nie, nie :) Po prostu shoper nie bardzo ma ochotę wdrażać jakieś ciekawe funkcjonalności w cenie abonamentu :) Shopcademy zrobią Ci to za 500-600 zł. Zrobią Ci wszystko to, czego nie ma shoperze, a powinno być. Tylko, że w tym momencie używanie shopera staje się bez sensu. Już lepiej przejść na IAI, albo Preste, skoro i tak musisz dokupować dodatkowe, nawet najprostsze moduły, które u konkurencji są za free.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w temacie coś drgnęło ? Wydaje mi się że jest to bardzo przydatny i ważny moduł więc zamiast się skupiać na pierdołach to zróbcie coś z czego będzie korzystać większość sklepów bo nie wierzę w to że żaden sklep nie ma zwrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.