Jump to content
Fabryka zapachu

Baza klientów Podwyższonego Ryzyka - możliwość oznaczenia klienta

Recommended Posts

    Witam wszystkich, każdy sprzedający w internecie oferujący możliwość zapłaty "za pobraniem" na pewno natknął się na niesolidnego klienta, który nie odebrał paczki bądź też oficjalnie odmówił jej przyjęcia przez co naraził Was na pokrycie podwójnych kosztów przesyłki.
Proponuję stworzenie możliwości "oznaczenia" takiej osoby chociażby jakimś kolorem, grupą, czymkolwiek, tak aby w przyszłości gdy taki klient złoży kolejne zamówienie, było widoczne na liście zamówień jako "zamówienie niesolidnego klienta".
Wtedy sprzedawca nie narazi się na kolejne koszta nieodebranej przesyłki. 

Pozdrawiam
Piotr Ochman
sklep internetowy - Fabryka zapachu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z drugiej strony aktualnie ja mam rozwiązane takich klientów, przenosząc ich do osobnej grupy z zerowym rabatem, gdzie każdy zarejestrowany posiada rabat na każde zakupy. W związku z czym jakieś ograniczenie jest. Poza tym rzadko mi się zdarza aby ten sam klient robił takie numery. A po drugie jak miałby być ten ficzerek rozwiązany @Paweł Skałka? wg czego miałby klasyfikować? IP, adres email, imię i nazwisko? Przecież to rozwiązanie skuteczne będzie tylko dla klientów zarejestrowanych, aby znacznik mógł się pojawić. A nadawany ręcznie wg wcześniej wymienionych jest jakby mało skuteczny przyszłościowo. 

 

nie wiem - wyprowadźcie mnie z błędnego myślenia jakby miał działać? Bo jest wart uwagi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OPTO jeśli chodzi o szczegóły - nie wiem jak by to zostało rozegrane po stronie admina, z uwagi, że wdrażaniem nowych funkcjonalności się nie zajmuję :)

W moim zamyśle byłaby to możliwość wyboru tagu z pola selecta w edycji każdego klienta, Admin musiałby ręcznie oznaczać takiego klienta. Jednakże nie mnie o tym decydować jak by to wyglądało w praktyce ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, ok. To rozumiem - pytanie nie kierowane bezpośrednio do Ciebie, raczej do osób które podesłały sugesta, jakby to widziały. o-tag-owany raz klient musiałby być tagowany ponownie przy kolejnych zakupach, jakby to miało mieć sens, aby był tagowany przy kolejnych to najprościej jakby miał założone konto jako klient. Jak nie, to inne metody selekcji go po IP, email są już do obejścia z jego strony.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chodzi i pierwotną propozycję P. Paweł Skałka, aby można było ręcznie oznaczyć klienta (zarejestrowanego). W przypadku jego kolejnego zamówienia widoczna będzie "uwaga".
Propozycja aby tworzyć grupę z zerowym rabatem nie wchodzi w grę w większości sklepów internetowych, ponieważ sprzedaż " z rabatem " dotyczy wąskiego grona klientów np. hurtowych, dla reszty sprzedaż odbywa się po regularnej cenie.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rozumiem, ale przy pierwszej wpadce klienta tagujesz go... a jak ma ci z automatu ostrzegać przy następnym? Przecież może złożyć zamówienie z dynamicznego IP, innego adresu email i nie będziesz miał go przy kolejnym zamówieniu otagowanego? Jedynie działałoby to gdyby klient był zarejestrowany - a nie każdy sklep wymaga rejestracji aby dokonać zakupów, gro sklepów nie oferuje hurtu gdzie rejestrację wymaganą rozumiem, ale przy detalu?

Właśnie jak ma ta uwaga przy kolejnym zamówieniu ma być widoczna? 

Dla mnie sens by to miało gdyby następne zakupy tagował, tylko kryteria tagowania wg czego - jest zbyt dużo zmiennych parametrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja, w takim razie jedynymi wartościami które miałyby wzbudzić alert przy zamówieniu powinny być imię i nazwisko oraz adres.

Przykład: Niezarejestrowany Klient Jan Kowalski z Katowic ul. Warszawska 5/6 został przeze mnie otagowany. Za jakiś czas pojawia się zamówienie i wystarczy że jedna  z wartości:

- nazwisko - kowalski

lub
- ulica - Warszawska 5/6

będzie taka jak od klienta otagowanego, wtedy przy tym zamówieniu pojawia się taki graficzny znaczek "uwaga" (zaproponowany na górze postu).

W taki oto sposób można na spokojnie zwrócić uwagę na zamówieniu aby kolejny raz nie wtopić.

PS. Ostatnio klientka nie odebrała przesyłki bo jak to stwierdziła " jeżeli kurier chce jej coś dostarczyć to w jego interesie  jest wcześniej do niej zadzwonić" -paczka wróciła do nas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wiesz, jeżeli prowadzisz w hurcie tylko... to widziałbym to, że faktycznie tylko dla zarejestrowanych klientów... i np. po NIP i gitarka, każde inne rozwiązanie powodować może tylko "błędne informacje"

 

ale żeby nie było - jestem za wprowadzeniem takiego czy innego rozwiązania :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Jeżeli ktoś realizuje +/- 100 przesyłek dziennie w tym ok. połowa to pobraniówki, WIE O CZYM MÓWIE. 2. Ten kto pisze że zaproponowane rozwiązanie może powodować błędne informacje, chyba nie czyta ze zrozumieniem ! Automatyczne oznaczenie zamówienia ( jako podwyższonego ryzyka ) zaproponowane przez P. Paweł Skałka byłoby widoczne tylko dla administratora, a czy "on" będzie z tego korzystać czy nie to już jego sprawa.

Ps. W obecnych czasach hurt w większości opiera się na proformie a nie na terminowych fakturach, wiec tam problem nie istnieje.

3. Jeżeli Shoper wprowadzi wewnętrzną czarną listę klientów przeznaczoną dla administratora jako APLIKACJĘ ( na dodatek płatną..) to osobiście nie widzę świetlanej przyszłości na dalszą współpracę.

Tak podstawowe udogodnienia powinny być STANDARDEM realizowanym w pierwszej kolejności.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.