Jump to content
OPTO

Ocena sklepu - wysyłka maila po zmianie statusu

Recommended Posts

Jest możliwość aby podczas integracji z systemem opiniotwórczym - jakie są zdefiniowane w Shoper: Ceneo czy Opineo - sklep wysyłał maila do "oceny" dopiero po spełnieniu warunku zmiany statusu na jakiś ze zrealizowanych (kilku, ja mam dwa do zakończonych - więc wybór jednego ze statusów, pomija ocenę klientów którzy mają inny status zakończenia zamówienia)

Są sytuacje, że nie dochodzi z różnych względów do transakcji - np. brak wpłaty po stronie klienta - a ma on możliwość oceny sklepu. Mija się to z celem, gdyż czasami opinie pojawiają się niezgodne z sytuacją. Co prawda można to skomentować, ale oceny nie zlikwidujemy.

 

Przychylcie się nad sugestią

Edited by OPTO
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mocno popieram taką modyfikację. Aktualnie mam klienta, który nie może się zgrać z kurierem, który ma dla niego umowę ratalną. Zakup w zeszły czwartek (14 września) - dziś mamy 22 września i w dniu dzisiejszym klient dopiero podpisze tą umowę. Zanim umowa dotrze do banku i bank zweryfikuje i zaakceptuje raty minie jeszcze kilka dni. A prośbę o wystawienie opinii klient już otrzymał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedna sprawa związana ze zintegrowanymi modułami opineo i ceneo.

Zgodnie z obowiązującymi aspektami użytkownik musi wyrazić zgodę a nie może ona być zawarta w regulaminie, gdyż samo udzielenie lub nie zgody na wysłanie ankiety z opinią posprzedażową nie wpływa na zrealizowanie lub nie zamówienia.

O ile np. nokaut udostępnia kod js do umieszczenia w ostatnim kroku sprzedaży o tyle opineo i ceneo są zintegrowane. Poza tym jak napisałem wcześniej bez względu czy klient zrealizuje do końca zamówienie czy nie i tak ankieta do niego idzie w przypadku ich włączenia.

Ceneo kryje się wysłaniem do nich podpisanej umowy o powierzaniu danych oraz wklejeniu odpowiedniego brzmienia do regulaminu, jednak prawnicy z prokonsumencki, który z Wami współpracuje odpowiadają jednoznacznie, że nie należy. Zresztą wypowiedzieli się w tej sprawie u siebie na stronie https://prokonsumencki.pl/blog/zbieranie-opinii-sklepie-a-giodo-obowiazki-dotyczace-danych-osobowych-przypadku-korzystania-systemow-opinii/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że były głosy od klientów odnośnie tego, że jest to teraz niezgodne z RODO, ale nie mam jeszcze informacji, kiedy to poprawimy/zautomatyzujemy - na ten moment trzeba korzystać z cytowanego przez @Nitr0 artykułu pomocy, w którym jest dokładna instrukcja, jak przekazywać adres e-mail klienta zgodnie z nowym rozporządzeniem.

https://www.shoper.pl/help/artykul/opineo-gotowa-integracja/

https://www.shoper.pl/help/artykul/wiarygodne-opinie-klauzula-o-przekazywaniu-adresu-e-mail/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś czasu zacząłem polecać sklep Shoper, nawet jeden znajomy się skusił, teraz pomagam mu go skonfigurować, większość bez problemu, ale doszliśmy do etapu Opinie Ceneo, prosi mnie o dodanie zgody na koszyku do tych opinii. I co?

NIE DA SIĘ i administratorzy nie wiedzą kiedy i czy w ogóle zostanie dodana taka opcja. Jak mam polecać wasz sklep który nie jest zgodny z RODO? Porażka po całej linii, tyle czasu było wałkowane RODO RODO RODO, mija pół roku od kiedy RODO weszło (wcześniej GIODO, które też wymagało takiej zgody!) i szok, nawet nie wiedzą czy wdrożą. Aż się boję czy w ogóle Shoper na RODO jest przygotowany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciej Kozłowski, dzięki wielkie za zaufanie i polecanie naszej platformy. Niestety, faktycznie masz rację. Na ten moment mogę Cię jedynie zapewnić, że pracujemy nad stosowną poprawką. Do tego czasu chyba najlepiej byłoby jakbyś skontaktował się bezpośrednio z Ceneo i poprosił ich o możliwość zawarcia z nimi umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.01.2019 at 10:53, Anna Boczar napisał:

@Maciej Kozłowski, dzięki wielkie za zaufanie i polecanie naszej platformy. Niestety, faktycznie masz rację. Na ten moment mogę Cię jedynie zapewnić, że pracujemy nad stosowną poprawką. Do tego czasu chyba najlepiej byłoby jakbyś skontaktował się bezpośrednio z Ceneo i poprosił ich o możliwość zawarcia z nimi umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

chciałbym odświeżyć, czy poprawka dot. opineo i wysyłki ankiet o ile klient wyraził zgodę na wysłanie ankiety została wdrożona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.