Jump to content
*Marek

koszty dostawy

Recommended Posts

utworzyłem 3 gabaryty - mini, midi i maxi

następnie utworzyłem 3 różne  dostawy - paczka mini, paczka midi i paczka maxi i przywiązałem każdą z nich do odpowiedniego gabarytu

na koniec utworzyłem 3 produkty, każdy przywiązując do innej dostawy (a więc i innego gabarytu)

i tutaj problem - jak oddzielnie dodam dowolny z produktów do koszyka (czyli w koszyku tylko jeden produkt) to wszystko jest ok - są różne formy płatności i cennik przesyłki odpowiedni do produktu się pokazuje. ale jak dodam do koszyka dwa lub trzy produkty o różnych gabarytach to mam tylko opcję odbioru osobistego z płatnością gotówką.

jest jakiś sposób aby po dodaniu produktów o różnych gabarytach (np. mini i maxi) pojawiał się ten większy koszt dostawy (w tym przypadku dla maxi) i formy płatności do niego przywiązane? 

wybiegając w przyszłość - to jak rozwiązać problem kosztów wysyłki np. dla 2 dużych produktów. jak ktoś będzie chciał kupić 2 sztuki to mi koszt jeden wyskoczy przecież. powinien być po prostu jakiś licznik określony ile max w paczce i ile doliczać do kosztu wysyłki za każdą kolejna sztukę powyżej limitu. przecież to logiczne a takiej ocji nie ma albo ja jej nie umiem znaleźć.

nie chcę się bawić w określanie gabarytów w cm czy tez bawić w wagi poszczególnych produktów, bo to jest problematyczne bardzo a chciałem sobie to maksymalnie jakoś uprościć, o ile się da jakoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowiedź z Shopera mnie rozwaliła...

"Dzień dobry, niestety jedyną opcją jest stworzenie kolejne formy dostawy obsługującej wszystkie gabaryty o uśrednionej cenie dostawy. To jest jedyna techniczna możliwość rozwiązania tego problemu."

A skąd niby system ma wiedzieć kiedy jakiś inny sposób dostawy ma zastosować? Jak mam to połączyć z różnymi produktami i ilościami?

Do produktu można tylko jeden gabaryt przecież przywiązać. Stworzę dodatkową dostawę i potem co?

To jest technicznie niewykonalne znając możliwości sklepu albo wymaga jakiegoś ogromnego nakładu pracy…

 

HELP!!!

 

 

 

 

 


 

 

Edited by *Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mamy 3 gabaryty i 3 dostawy z różnym cennikiem to po dodaniu ich do koszyka ( 3 różne dostawy) system nie przypisze żadnej formy dostawy, dlatego podaliśmy taki sposób obejścia: należy stworzyć nową dostawę, która obsługuje trzy gabaryty i uśrednić jej cenę. 

Niestety na ten moment nie możemy zaproponować innego rozwiązania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jest to olbrzymi problem, wręcz karygodny. A podane rozwiązanie szkoda komentować...

Mam drabinę, którą wysyłam kurierem w cenie 50 zł oraz papier ścierny gdzie wysyłka wynosi 10 zł. Czyli mam uśrednić i wysyłać drabinę i papier w cenie 30 zł... Na drabinie będę stratny i atrakcyjny cenowo, a papieru nikt nie kupi przy takiej cenie dostawy...

Nie chodzi o to, że chcemy się z wami wykłócać i udowadniać. Chcemy zwrócić tylko waszą uwagę na ten WIELBŁĄD z kosztami dostawy, gabarytami itd. Jest to potwornie zaniedbana sprawa przez shopera. I powinna być na pierwszym miejscu do poprawy. Uważam również, że powinniście skupić się na maksymalnym dopracowaniu "suchej" wersji shopera, a dopiero później wprowadzać nowości do appstore.

Liczę na szybkie działania w tej sprawie :)

Bez odbioru :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy otwierający sklep na shoper powinien wejść na to forum. Jakaś masakra jeśli chodzi o podstawowe funkcjonalności, których nie ma w abonamencie. Coś co się wydaje standardem a trzeba za to zapłacić dodatkowo, a nie zawsze jest jakaś aplikacja. Wdrożyłem nowy sklep i próbuję go na logikę skonfigurować a tutaj się okazuje, że nie można. Dramat, mam nadzieję że shoper coś z tym zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie @Jarek123

gdybym wszedł tu wcześniej i poczytał to pewnie szukałbym alternatywnych rozwiązań. szkoda tylko że wszystko w praniu wychodzi...

SHOPER - do roboty, to są proste rzeczy do ogarnięcia przecież i można to zrobić bez odwlekania tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@*Marek wbrew temu co piszesz, to nie są wcale takie proste rzeczy z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze chcąc zachować niezawodność usług na poziomie 99,99% jak dotychczas, każda zmiana w kodzie wymaga dokładnej analizy. To co Wy zmienicie u siebie i u Was działa, nie zawsze my możemy wprowadzić u nas, bo wiemy, że na przyszłość wiązałoby się to z konfliktami i blokowało nam inne rozbudowy. W związku z tym sama analiza nowej funkcji i architektury z nią związanej trwa, czasem bardzo długo. Ponadto dostajemy od Was bardzo dużo propozycji nowych funkcjonalności, nierzadko wzajemnie się wykluczających ;) Do tego musimy wprowadzać zmiany pozwalające nam utrzymać stabilność systemu. Czasem ustawodawca, Allegro, czy inny podmiot wymuszą na nas zmiany, które wymagają priorytetowego zajęcia się sprawą. I po prostu fizycznie nie jesteśmy w stanie zrealizować wszystkiego o co prosicie. Musieliśmy zatem przyjąć system priorytetów mając na uwadze między innymi częstotliwość zgłoszeń. Jednak sama częstotliwość zgłoszenia z wymienionych wyżej powodów (czyli m.in. konieczność utrzymania stabilnej platformy oraz dostosowania systemu do zmieniającego się prawa) nie może być jedynym wyznacznikiem do priorytetowego zajęcia się sprawą. Niemniej jednak bierzemy Wasze głosy pod uwagę i są w naszych tegorocznych planach zmiany, które pojawiły się pod wpływem próśb naszych klientów, a których pierwotnie nie planowaliśmy realizować w tym roku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie rozumiem problemu Marka. Może dać do paczki sredniej rzeczy średnie i małe, a do paczki dużej wszystkie. Marek nie będzie stratny a klient sobie wybierze odpowiednią opcje dostawy. Owszem robi się więcej wysyłek niż powinno ale klient sobie poradzi.  My potrafimy wysyłać towar tańszy od kosztów dostawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@*Marek Ja mam 3 sposoby dostawy: Paczka w Ruchu, Paczkomaty, Kurier. Każda dostawa ma różną cenę. Ustawione są różne gabaryty: ruch, paczkomat, kurier. Do Paczki w Ruchu przypisany jest gabaryt "ruch", do Paczkomatu gabaryt "paczkomat" a do wysyłki kurierem gabaryty "ruch", "paczkomat" i "kurier". Produkty mają wpisane różne gabaryty w zależności od wielkości, ciężaru itp. Jeżeli coś jest duże i nie zmieści się w Paczkomacie i jest za ciężkie do Paczki w Ruchu ma wpisany gabaryt "kurer" A jak przesyłka może być wysłana Ruch-em lub do Paczkomatu to ma jden z gabarytów "ruch" lub "paczkomat" Ponieważ Paczka w Ruchu i Paczkomaty dostarczają podobne przesyłki (waga i rozmiary) można utworzyć "ruch i paczkomat" przypisać do dostawy Ruchem, Paczkomatem i Kurierem. Teraz klient wybierając jeden produkt ma wybór dostawy w 3 opcjach, jeżeli wybierze 2 produkty jeden duży i jeden mały to można go wysłać tylko kurierem. Jeżeli wybierze 3 różne produkty o różnych gabarytach ma do wyboru 3 formy dostawy. 

To samo zrób u siebie. Do paczki maxi przypisz wszystkie gabaryty. Jeżeli klient wybierze 2 lub 3 produkty o róznych gabarytach zostanie wysłane to paczką maxi

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie mam podobnie rozwiązane. 3 formy dostawy: paczkomat, kurier48 poczty polskiej i dwie firmy kurierskie.

Z racji tego, że paczkomat to i waga i gabaryt, to w zależności od wielkości produktu mam "zawyżoną wagę" tak aby za dużo ich nie wysłać max skrzynką. W przypadku wybrania większej ilości przekraczającej zdefiniowany paczkomat - ta opcja znika klientowi i pojawiają się dwie pozostałe: poczta kurier i kurier. Jako, że na pocztę trochę mam i niewygodnie w czasie pracy latać z większymi paczkami więc ułatwiłem sobie, że takie cięższe lub nietypowe idą tylko i wyłącznie firmą kurierską, która sama odbiera przesyłki. Dzięki temu dla mnie wygodnie ma być - nie zawsze dla klienta ;-) - a to że akurat kupuje taki a nie inny produkt, musi zrozumieć, że forma wysyłki taka a nie inna. Mam nadzieję, że przekona cię to do "pobawienia się" w gabaryty

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można również zamienić liczenie kosztów dostawy z gabarytów na wagi.
Przykładowo:
1. Produktom mniejszym ustawić w edycji produktu wagę np 0,1kg 
2. Produktom większym ustawić wagę 10 kg
(wagi produktów nie są widoczne od strony klienta, więc mogą być fikcyjne) 
3. W metodzie dostawy ustawić, aby była ona liczona w zależności od wagi produktu 
4. Ustawić progi:
  a) do 9.9KG cena 15zł
  b) od 10 do 19.9 65zł
  c) od 20 do 29,9 130 zł
  d) itd...
W tej sytuacji jeżeli w koszyku zostanie dodanych 6 produktów o wadze 0,1 kg, to system naliczy opłatę 15 zł. Jeżeli zostanie dodany produkt o wadze 10 kg to opłata wyniesie 65 zł, jeżeli dwa produkty o tej wadze to opłata wyniesie 130 zł itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam najprostsze rozwiązanie, dać możliwość ustawienia ceny dostawy przy każdym produkcie. Do tego hurtowa zmiana kosztu i możliwość wyłączenia np. pobrania lub innej płatności dla danego produktu. I już nikt nigdy nie będzie zgłaszał problemów z tą funkcją bo każdy będzie mógł ustawić odpowiedni koszt dla danego produktu. To rozwiązanie działa świetnie w innych sklepach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.