Jump to content
Biuro

Cmentarz starych produktów

Recommended Posts

Mam pomysł co zrobić z produktami, które zostały wycofane z produkcji, zmieniła się ich gramtura, skład lub coś innego, co skutkuje nadaniem nowego SKU i wprowadzeniem nowej pozycji. Obecnie powinno się dać taki produkt jako nieaktywny i po sprawie, ale produkt posiada wysokie pozycje w google i szkoda go najzwyczajniej wyłączyć. Natomiast zostawiając taki produkt jako aktywny irytujemy klientów, gdyż niepotrzebnie pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Proponuję oznaczanie takiego produktu PRZENIEŚ DO ARCHIWUM. Tworzymy systemowo dla wszystkich sklepów subdomenę archiwum.twojsklep.pl coś podobnego archiwum allegro. Link produktu oznaczonego przyciskiem do archiwum z twojsklep.pl robi przekierowanie stałe na archiwum.twojsklep.pl/link Dzięki temu mamy zachowany wynik w googlu i przyciągamy klienta do sklepu. archiwum.twojsklep.pl funkcjonuje jako katalog produktów archiwalnych. Z kategoriami etc. z grafiką 1:1 sklepu internetowego.

Jako dodatek do funkcjonalności proponuję dodać możliwość opisania w formie notatki wytłuszczonej, popupu dlaczego produkt został wycofany + link do produktów, które mogą być alternatywą lub zastępstwem wspomnianego produktu.

Takie archiwum wyeliminuje dodatkową czynność polegającą na wyłączeniu nieaktywnego produktu z eksportu produktów nieaktywnych do porównywarek.

Mam nadzieję, że jest to wykonalne :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co za problem utworzyć nową kategorię o nazwie archiwum - i tam przenosić produkty - dodać opis kategorii i gotowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest to częściowe rozwiązanie. Nawet jeśli ustawisz ta kategorie „archiwum” jako nieaktywna to fakt nie beda sie produkty wyszukiwały w sklepie. Jednak jak wybierzesz pokaz produkty producenta to produty archiwalne pokażą sie na liście. Korzystam z rekomendacji quadricon, która rekomenduje rownież produkty z kategorii archiwum. Dodatkowo zdjęcia dodane w opisie tego nieaktywnego produktu zalegają w katalogu zdjeć produktów aktywnych. Jeśli przez przypadek pracownik nie wyczyści produktów powiązanych to produkt nieaktywny rownież będzie pokazywany w powiazaniach. Robienie powiązań nowych produktów będzie powodowało konieczność ręcznej filtracji produktów nieaktywnych. Jak widzisz jest sporo powiązań funkcjonalnych ktore powodują dyskomfort i dodatkowa prace przy nieaktywnych produktach, których liczba w moim przypadku co roku sie systematycznie powiększa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest tez bardzo dobry pomysł, i popieram ta funkcjonalność. Jedynie rozszerzyłbym tą funkcjonalność o możliwość automatycznego wykluczenia takiego produktu z eksportu do porównywarek. Po zmianie aktywności produkt ponownie lądowałby w pliku eksportu. Klienta interesują produkty dostępne, a nie czekające na dostawę do magazynu. Dziwię się dlaczego takie cele projektowe nie są wdrażane. 

Jednak cmentarz produktów bez powrotu w przypadku sklepów z synchronizacja z systememami zewnętrznymi byłby nieoceniony. Ja osobiście korzystam 2 zewnętrznych systemów i za każdym razem musze czekać na załadowanie całej bazy produktów. Potem musze odsiewać ręcznie produkty dostępne od niedostępnych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za Wasze głosy w tym temacie i za ciekawy pomysł. Rozważymy taką opcję.

Na ten moment nie mamy dokładnych planów, czekamy na więcej zainteresowanych (zbieramy pomysły również poza forum), a gdy wyklaruje nam się plan takiej rozbudowy, dam Wam znać w tym wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.