Jump to content
Sign in to follow this  
Pm

Zamówienia po terminie realizacji - od kiedy liczy się czas

Recommended Posts

Myślę sobie, że warto byłoby wprowadzić możliwość zaznaczenia dodatkowych dni wolnych od pracy, których sklep nie liczy podczas wyznaczania terminy realizacji zamówienia. W tym dniu po prostu firma nie pracuje i nic się nie realizuje.

Np. : Boże Ciało zawsze jest w czwartek - u nas z reguły piątek po Bożym Ciele jest wolny - więc jakbyśmy zaznaczyli datę piątkową w kalendarzy dni wolnych, to sklep nie liczyłby jej w czasie realizacji.

Wielki Piątek zawsze mamy wolne

W maju był długi weekend, niektóre firmy wiem, że nie pracowały przez cały tydzień (1.05 wypadł we wtorek, 3.05 w czwartek)

W tym roku 1 listopad jest w czwartek, więc 2 będziemy mieli wolne - kolejny taki przypadek.

I końcówka roku wypada tak: Wigilia i Boże Narodzenie to  poniedziałek-środą, więc czwartek i piątek to raczej będzie odpoczynek po świątecznym sezonie, niż  praca.

Więc myślę, że taka funkcja miałaby uzasadnienie dla różnych firm, tym bardziej, że jak pokazują statystyki Polacy lubią długie weekendy i lubią sobie poodpoczywać. I tak zaznaczamy w kalendarzu wolne, wolne, wolne ... i klient o tym wie, a system nie liczy w terminach realizacji.

 

Przy okazji poruszę tez może drugą kwestię, skoro już jestem przy liczeniu dni wolnych od pracy ... czy da się jakoś ustawić termin realizacji, aby nie liczył się od złożenia zamówienia, ale od momentu, kiedy zaznaczony zostanie jakiś status zamówienia. W naszym przypadku po złożeniu zamówienia Klient przesyła materiały, my jeszcze wysyłamy mu pliki do akceptacji, i dopiero jak zaakceptuje i opłaci startuje realizacja pracy. A zdarzają się sytuacje, że ktoś w tym co nam przesyłam wprowadza poprawki i zanim zaakceptuje i zanim startuje produkcja, to term realizacji ... już dawno minął. Aaa tak dopiero o spełnieniu dwóch istotnych spraw (płatność, akceptacja plików do produkcji)) -rozpoczynałoby się liczenie,

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Pm napisał:

Przy okazji poruszę tez może drugą kwestię, skoro już jestem przy liczeniu dni wolnych od pracy ... czy da się jakoś ustawić termin realizacji, aby nie liczył się od złożenia zamówienia, ale od momentu, kiedy zaznaczony zostanie jakiś status zamówienia. W naszym przypadku po złożeniu zamówienia Klient przesyła materiały, my jeszcze wysyłamy mu pliki do akceptacji, i dopiero jak zaakceptuje i opłaci startuje realizacja pracy. A zdarzają się sytuacje, że ktoś w tym co nam przesyłam wprowadza poprawki i zanim zaakceptuje i zanim startuje produkcja, to term realizacji ... już dawno minął. Aaa tak dopiero o spełnieniu dwóch istotnych spraw (płatność, akceptacja plików do produkcji)) -rozpoczynałoby się liczenie,

Też było to poruszane wiele razy. Może być przypadek tak jak Twój, a u większości występuje problem startu licznika w przypadku formy płatności raty lub przelew na konto. Czas powinien być liczony od momentu zaksięgowania wpłaty.

Ale jak pisał wcześniej @OPTO, może za kilka lat się doczekamy (choć chyba powinno być: doczekacie).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od wersji 5.8.27 zmieniono sposób liczenia terminu wysyłki, aby uwzględniał weekendy.

Pozostałe sugestie muszę dokładniej omówić z Kierownikiem Produktu, dlatego proszę Cię o cierpliwość, powiadomię Cię, czy będzie szansa na ulepszenie w tej postaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że w którejś z aktualizacji wpadła poprawka, że czas realizacji nie uwzględnia weekendów, ale przydałoby się się jeszcze uwzględnienie ważniejszej kwestii - czas realizacji powinien być liczony od momentu wpłynięcia płatności lub potwierdzenia pobrania.

Na ten moment, jeśli klient złoży zamówienie, a nie zapłaci przez dłuższy czas, powoduje, że zamówienia wyskakują w pulpicie jako przeterminowane, choć tak nie jest bo nie zapłacił. W praktyce powiadomienia są niepraktyczne i niefunkcjonalne, a nawet wprowadzają w błąd. Nie muszę w pulpicie mieć informacji o przeterminowaniu niezapłaconych zamówień, bo wystarczy na to status oczekiwanie na zapłatę. Oczywiście można ręcznie zmieniać daty, ale jest to czasochłonne, przy dużej ilości zamówień, praktycznie niewykonalne, aby wszystko wyprostować jak należy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@szkart dbamy o to, aby nasze oprogramowanie zawierało wszystko, czego sklep potrzebuje, aby funkcjonować. Pewne funkcja, jak na przykład ta, są bardzo przydatne, ale nie są niezbędne. W globalnej skali Waszych sugestii nie była to bardzo popularna kwestia. Chcieliśmy jednak dać Wam możliwość skorzystania z tej funkcji, dlatego pojawiła się aplikacja, z której mogą skorzystać Ci, którzy tej funkcji potrzebują. Dodając wszystkie Wasze sugestie do naszego systemu tworzylibyśmy oprogramowanie dające Wam wiele możliwości, z których korzystają tylko nieliczni, natomiast płacić za taki rozwój musieliby wszyscy (prędzej, czy później wiązałoby się to ze zwiększeniem abonamentu). Przyjeliśmy więc strategię, w której dajemy Wam podstawę za możliwie jak najniższą cenę, a każdy, w zależności od potrzeb, może sobie rozbudowywać funkcjonalności. W ten sposób płacicie rzeczywiście za to, z czego korzystacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.