Jump to content
manior

Formularz kontaktowy Shoper nie blokuje spamu

Recommended Posts

Witam serdecznie,

od kilku dni skrzynka sklepowa otrzymuje bardzo dużo spamu, który wysyłany jest przez formularz kontaktowy umieszczony na sklepie Shoper.

Czy w tym miejscu nie powinno być zabezpieczeń antyspamowych, które pozwolą uniknąć tego typu sytuacji?

Załączam screena z mailami z formularza kontaktowego Shoper ze spamem z tylko jednego dnia.

Spam Shoper.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po aktywacji w panelu administracyjnym opcji "Zabezpiecz formularz w sklepie używając reCAPTCHA:" i wypełnieniu wszystkiego zgodnie z podaną instrukcją nie można w ogóle wysłać wiadomości przez formularz kontaktowy na sklepie.

Wyświetla się komunikat "Formularz zawiera błędy".

Kiedy wyłączam to pole, wiadomość wysyła się normalnie.

błąd-shoper.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zrobić w tej sytuacji?

Nigdzie nie widziałem informacji, że modyfikacja plików tpl uniemożliwia korzystanie z reCAPTCHA w Państwa systemie. Na pewno wielu użytkowników decyduje się na wprowadzanie modyfikacji. Czy wszyscy są skazani na otrzymywanie spamu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po braku odpowiedzi widzę, że ta kwestia pozostanie bez rozwiązania.

Zauważyłem, że na przesłanej stronie dodano informację o tym, że po modyfikacji plików TPL reCAPTCHA może nie działać. Wcześniej chyba tego nie było, albo pewnie nie widziałem. 

Bardzo mi przykro, bo wychodzi na to, że korzystając z Państwa sklepu, gdy zmienię podstawowy wygląd (który wiemy jak wygląda ^^), jestem skazany na otrzymywanie spamu, którego nie blokuje Państwa formularz.

Może poszukam zewnętrznej firmy, która pomoże mi rozwiązać ten problem, bo codzienne otrzymywanie wiadomości jak te na powyższym screenie jest dosyć uciążliwe. Nie mogę też oznaczyć tych wiadomości jako spam, bo przychodzą z formularza, za pośrednictwem którego kontaktują się również normalni klienci.

No cóż, kiepsko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

przywróciłem plik contact/index.tpl do wersji standardowej, bez żadnych zmian i włączyłem formularz zgodnie z instrukcją. Występuje ten sam problem co wcześniej, kiedy podała Pani, że przyczyną problemów są modyfikacje plików .tpl. @Joanna Worona proszę o nie ignorowanie tego tematu. Każdego dnia przez ten formularz przychodzi kilkadziesiąt spamerskich maili, których Państwa system nie blokuje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Joanna Worona zgadza się, formularz teraz jest wyłączony, ponieważ kiedy jest włączony to nie można w ogóle wysyłać wiadomości.

W weekend w pliku contact/index.tpl kliknąłem "Przywróć plik" i później zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją z https://www.shoper.pl/help/artykul/formularz-recaptcha/ Mimo tego problem był taki sam, jak pisałem wcześniej - po kliknięciu wyślij wiadomość wyświetla się komunikat "Formularz zawiera błędy" mimo tego, że plik contact/index.tpl nie miał już wprowadzonych żadnych modyfikacji.

A skoro to nie działało, to przywróciłem poprzedni styl i wyłączyłem formularz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, rozumiem, musiałam się upewnić.

Czy przy generowaniu kluczy wybrałeś wersję "niewidzialna" i odpowiednio zaznaczyłeś opcję w panelu? To jeden z najczęstszych błędów, wygenerowanie kluczy dla jednej wersji i włączenie innej wersji w panelu - upewnij się, proszę, czy ten błąd przypadkiem się nie wkradł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Joanna Worona zrobiłem dla pewności dzisiaj jeszcze raz, z nowego konta, wszystko zgodnie z instrukcją z https://www.shoper.pl/help/artykul/formularz-recaptcha/ Wyświetla się komunikat "Formularz zawiera błędy." tak samo jak wcześniej.

Będę wdzięczny za dalszą pomoc.

Do tego czasu wyłączam to i włączam stary formularz, żeby klienci mogli się kontaktować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi się nie udało, próbowałem kilka razy uwzględniając powyższe porady i ciągle miałem błąd "(...) BŁĄD: nieprawidłowy typ klucza". Wyłączyłem zabezpieczenie i... nadal mam błąd w "formularzu kontaktowym". W innych formularzach, np. "Zapytaj o produkt", wyłączyło się, ale nie w kontakcie. Usunąłem dodatkowo wszystkie wartości w formularzu konfiguracyjnym (site key, secret key i odznaczyłem wszystko w "aktywuj w formularzach", zapisałem. Bez zmian. Wyłączyłem zabezpieczenie i zapisałem... i nadal mam błąd reCAPTCHA w /pl/contact. O co może chodzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.